SP BRENGT BEZOEK AAN ZIEKENHUIS

18 september 2011

SP BRENGT BEZOEK AAN ZIEKENHUIS

De SP is door Raad van Bestuur uitgenodigd om een bezoek te brengen aan Ziekenhuis Zevenaar met als doel om een uitgebreide toelichting te geven over ziekenhuiszorg in de Liemers. Dit bezoek zal op maandag, 19 september, plaatsvinden. Tijdens dit bezoek zal de SP worden rondgeleid en kunnen zij in gesprek met Raad van Bestuur en andere medewerkers.

Ziekenhuis aan de monitor

De SP hoopt met dit bezoek meer duidelijkheid te krijgen over de voorgenomen nachtsluiting van de spoedeisende hulp en de toekomstplannen voor het ziekenhuis.

De SP is voor behoud van de 24 uurs acute ketenzorg in de Liemers, zoals dat door de Raad van Bestuur in 2010 beloofd is. De SP vreest voor de toekomst van het ziekenhuis en wil dat de Raad van Bestuur er alles aan doet om de voorgenomen nachtsluiting terug te draaien. Nachtsluiting is funest voor het voortbestaan van het ziekenhuis, personeel zal de uitdaging in het werk elders gaan zoeken en weggaan, patienten die voor een gesloten deur staan zullen vaker voor het ziekenhuis kiezen waar ze dan terecht kunnen en huisartsen zullen ook niet snel doorverwijzen naar een ziekenhuis waarvan de 24 uurs acute ketenzorg niet meer gegarandeerd is. Naast de nachtsluiting is ook al eerder de Intensive Care gesloten en staat afdeling verloskunde in 2013 hetzelfde lot te wachten.