NUON

23 april 2009

Wat doet Westervoort met hun NUON aandelen?

Ook onder de aandeelhouders van Nuon groeit het verzet, vooral in de provincie Noord-Holland. De Provinciale Staten hebben enkele maanden geleden al aangegeven dat zij helemaal niets ziet in de verkoop van het energiebedrijf. Zij worden hierin gesteund door de gemeenten Alkmaar en Heerhugowaard. Inmiddels lijkt de gemeente Haarlem zich dus ook onder de tegenstanders te scharen.

17 april 2009

Fusie Nuon en Vattenfall is slecht voor de burger

NIJMEGEN - De kans is zeer groot dat de overname van energiebedrijf Nuon door het Zweedse concern Vattenfall slecht uitpakt. Het fusiebedrijf wordt zo groot dat de bureaucratie fors zal toenemen en de efficiƫncy zal dalen. De kosten van het nieuwe bedrijf zullen zeer hoog zijn.

8 maart 2009

Handtekeningenactie NUON. Onverwacht veel handtekeningen!!!

De SP afdeling Westervoort heeft op zaterdag 7 maart een korte handtekeningenactie tegen de verkoop van het energiebedrijf NUON gehouden in het winkelcentrum de Wyborgh, onder het motto: ZE ZIJN NUTS.

3 maart 2009

Westervoort: 'gelden Nuon samen wegzetten'

Als energiemaatschappij Nuon daadwerkelijk wordt verkocht moeten gemeenten samen gaan optrekken om een goed rendement van de opbrengst te krijgen. Dat zegt Westervoorts burgemeester Jos Geukers. "Als je als gemeente het geld wegzet op een bank krijg je minder rente dan als je dat als gezamenlijke gemeenten doet. Ik zie graag dat we als gemeenten ons gaan bundelen." Geukers benadrukt dat gezamenlijk optrekken veel geld kan schelen.

18 februari 2009

SP Westervoort voert actie tegen verkoop NUON

Op woensdag 18 februari vond op het Hoofdkantoor van NUON in Arnhem een aandeelhoudersvergadering plaats. Diverse provinciale en gemeentelijke "aandeelhouders" betraden het Hoofdkantoor. Aldaar werden ze opgewacht door een delegatie SP-ers, o.a. uit Westervoort.