Nieuwsbrief December 2008

1 december 2008

Nieuwsbrief December 2008

In deze nieuwsbrief informatie over onze standpunten en acties met betrekking tot diverse onderwerpen. Daarnaast is er nog genoeg ander nieuws waar we u van op de hoogte willen stellen.

ROZET: CENTRAAL PUNT VOOR HUISARTSEN, MAAR OOK VOOR PATIËNTEN?

Binnenkort zal de Rozet geopend worden: het punt waar verschillende huisartsen hun praktijken zullen voeren. Daarmee zijn alle voorzieningen dicht bij elkaar en makkelijker te gebruiken voor patiënten. Waar alleen niet zo goed over nagedacht is, is de ligging van dit complex. Het ligt helemaal aan het einde van het dorp waardoor het voor de inwoners van de wijken de Mosterdhof en de oude kern lastig wordt om naar de huisarts te gaan. Om onze mening te laten horen, hebben wij een ingezonden brief in de Westervoort post geplaatst, deze is terug te lezen op de website.
Kortom: in Westervoort moet men wel heel gezond zijn om bij de huisarts te kunnen komen! Hoe kijkt u hier tegenaan? U kunt uw mening geven op Westervoort@sp.nl , schrijven of bellen kan natuurlijk ook altijd! (zie onderaan)

ONS ANTWOORD OP DE FINANCIËLE CRISIS

De SP Tweede Kamerfractie heeft als eerste fractie een samenhangend plan gelanceerd voor de hervorming van de financiële sector. Zeker in deze tijd van onzekerheid over banen, inkomens, hypotheken en pensioenen, zijn mensen geïnteresseerd in ons antwoord op deze crisis. Bij deze nieuwsbrief tref je een exemplaar aan.

SP WESTERVOORT DEELT CRISISKRANT UIT

Op zaterdag 28 november jongstleden hebben leden van SP Westervoort de krant over de crisis uitgedeeld in de Wijborgh. In de gezellige sfeer van de kunstmarkt en Sinterklaasviering stonden zij met de krant in de hand. Er was veel belangstelling voor, een duidelijk teken dat het anders moet!

DE WERF

In de media is er veel over te doen geweest: Stichting Mikado heeft de troepen teruggetrokken en is bezig met het laten verdwijnen van het cursusaanbod in Westervoort. Als gevolg daarvan zijn inmiddels veel vrijwilligers opgestapt. SP Westervoort vindt het verdwijnen van de cursussen een versobering van het welzijnsaanbod. Wij zouden graag zien dat dit weer terugkomt in ons dorp: veel mensen nemen graag deel aan de cursussen en het verdwijnen ervan is een groot gemis. Wij zijn op zoek naar mensen die dat ook vinden en die graag willen helpen met het opzetten van een nieuw voorstel. Zonder Mikado, maar met gemotiveerde mensen. Wilt u meedenken over de mogelijkheden? Wij willen een goed gefundeerd plan opstellen en een helder voorstel aan de gemeente doen. Dit kunnen wij niet alleen, dat gaat alleen met uw hulp! U kunt hiervoor contact opnemen met Bert Brood, voorzitter van SP Westervoort. (zie onderaan)

VACATURES

De SP Tweede-Kamerfractie zoekt een communicatiemedewerker en een fractiemedewerker LNV. Kijk op www.sp.nl.

SP Westervoort, contact: Bert Brood
De Leigraaf 4