Motie SP, PvdA en GroenLinks over SW Presikhaaf bedrijven unaniem aangenomen!

3 juli 2012

Motie SP, PvdA en GroenLinks over SW Presikhaaf bedrijven unaniem aangenomen!

De SW-ers zitten in de hoek waar de klappen vallen. Enorme bezuinigingen op SW-sector waardoor sociale werkplaatsen zoals Presikhaaf Bedrijven niet meer in staat zijn om contracten van hun medewerkers te verlengen, laat staan om te zetten in een vast contract. Hierdoor dreigen 92 SW-ers hun baan en zekerheid te verliezen wat voor hen een enorme ramp betekent.

Voor de SP, PvdA en GroenLinks was dit aanleiding om een motie in te dienen die de gemeente vraagt de bezuinigingen niet af te wentelen op hen die het kwetstbaarst zijn maar om naar andere oplossingen te zoeken.

Met het Kunduz-akkoord zijn al een hoop bezuinigingen op de sociale werkplaatsen teruggedraaid die de betrokken SW bedrijven in ieder geval wat lucht geeft en te kijken naar hoe wel op een verantwoorde en sociale manier bezuinigd kan worden.
De motie van SP, PvdA en GroenLinks draagt de gemeente Duiven op om het Algemeen Bestuur van Presikhaaf Bedrijven met klem te verzoeken om bij de transitie en het bezuinigingspakket de SW-medewerkers zo veel mogelijk te ontzien en eerst andere oplossingsmogelijkheden te benutten.