Hart voor zorg & welzijn van mensen

14 december 2012

Hart voor zorg & welzijn van mensen

Belangenorganisaties WIG, BWN, Onderling Sterk en De Kentering hebben op vrijdag 14 december een flashmob gehouden in hartje stad Nijmegen. De flashmob richt zich tegen de enorme bezuinigingen op het terrein van zorg en welzijn. De SP Westervoort ondersteunt deze actie niet alleen met een warm hart, maar ook door er deel van uit te maken. Wat immers voor de inwoners van Nijmegen geldt, geldt ook voor de Westervoortse inwoners.

Flashmob tegen de bezuiniging op Zorg en Welzijn

Korte impressie van Ger Terpstra, penningmeester SP Westervoort:

Nijmegen, vrijdagmiddag 14 december 17.00 uur. Buiten is het donker, guur, koud en nat. Binnen in het kerkje op de hoek Koningsplein/Marikenstraat is er de hartverwarmende flashmob tegen kaalslag in de zorg! Tientallen mensen tonen zich daar solidair met de groep mensen met een beperking. Veel van hen worden hard geraakt door de bezuinigingen. De boodschap: "Laat ons niet in het duister verdwijnen!" wordt gesymboliseerd door de vele brandende kaarsjes. Buiten is het donker en guur. Binnen is er licht en een hartverwarmend samenzijn!