SPOEDEISENDE HULP: MELD UW ERVARINGEN OP HET MELDPUNT

13 april 2012

SPOEDEISENDE HULP: MELD UW ERVARINGEN OP HET MELDPUNT

Per 1 april is de Spoedeisende Hulp (SEH) van het ziekenhuis in Zevenaar definitief gesloten. De Liemerse afdelingen van de SP hebben zich vanaf het moment dat de plannen van de Raad van Bestuur van het ziekenhuis bekend werden met hand en tand verzet tegen deze sluiting.

Er zijn handtekeningen ingezameld, moties ingediend in de gemeenteraden en er is een demonstratie geweest bij het ziekenhuis.

Ondanks dit breed gedragen verzet heeft de Raad van Bestuur van Rijnstate haar plan doorgezet en zich niets aangetrokken van de Liemerse bevolking. Opnieuw is een grote stap gezet in de ontmanteling van het Zevenaarse ziekenhuis. Wij vrezen dat er van het ziekenhuis niet veel over blijft dan een polikliniek. Blijkbaar wegen financiƫle overwegingen zwaarder dan de gezondheid van de Liemerse burgers.

De SP is altijd voorstander geweest van gezondheidszorg, dus ook ziekenhuiszorg, dichtbij de bevolking. Mensen die ziek zijn verblijven het liefst dichtbij hun naasten en familieleden. Daar voelen ze zich het meest thuis en kunnen ze gemakkelijk bezoek ontvangen. Bij de spoedeisende zorg is uiteraard de snelle bereikbaarheid vaak van levensbelang.

De SP zal zich blijven inzetten voor zorg dichtbij de burger. Door de vinger op de zere plek te leggen en te laten zien dat het ook anders kan. U, als bewoner van De Liemers, kunt ons daarbij helpen. Op de websites van de Liemerse SP afdelingen staat een link naar een meldpunt waar u uw ervaringen kunt melden ten aanzien van de spoedeisende hulp. U kunt ook rechtstreeks naar dit meldpunt gaan via de url https://zevenaar.sp.nl/modules/zwartboek/zwartboek.php . Wij zullen deze ervaringen samenbrengen in een zwartboek. Op deze manier kunnen we aantonen hoe slecht het besluit is geweest om de Spoedeisende Hulp te sluiten in Zevenaar.

Zwartboek Spoedeisende hulp Zevenaar