h

Apotheekhulp blijft vriendelijk

25 juni 2009

Apotheekhulp blijft vriendelijk

WESTERVOORT - Hoe blijf je vriendelijk en geduldig als klanten je boos of zelfs agressief benaderen? Al het personeel van de Westervoortse Escura apotheek krijgt binnenkort trainingen om dit te bereiken.

De apotheek werd de laatste maanden geplaagd door klachten van klanten die het geduld niet hadden om lang op een recept te wachten. Wachttijden van drie kwartier kwamen geregeld voor en bereikten politiek Westervoort. Apotheker Amela Hozo: "De wachttijden vallen nu binnen het landelijk gemiddelde van twaalf minuten. Al duren ze tijdens pieken soms wat langer. Twaalf minuten vind ik acceptabel."
Omdat de boosheid van de klanten over het lange wachten vaak op de apotheek-assistenten wordt afgereageerd, krijgen zij binnenkort trainingen. Die zijn erop gericht om klanten vriendelijk te blijven behandelen. En om de klanten duidelijk uit te leggen waarom het wachten soms langer dan gemiddeld kan duren.

U bent hier