SP Westervoort en SP Duiven volwaardige afdelingen!

3 mei 2009

SP Westervoort en SP Duiven volwaardige afdelingen!

In de landelijke partijraad van 2 mei j.l. is besloten dat SP Westervoort en SP Duiven als zelfstandige afdelingen mogen verdergaan.

Met de felicitaties van Agnes Kant heeft onze voorzitter, Bert Brood, te horen gekregen dat SP Westervoort het afgelopen half jaar heeft laten zien een volwaardige afdeling te kunnen zijn en daarom de status van SP afdeling Westervoort verdiend. Dit is natuurlijk in de eerste plaats te danken aan de inzet van het voltallige Westervoort SP bestuur, maar ook dankzij de ondersteuning van SP afdeling Zevenaar en SP afdeling i.o. Duiven.
SP Duiven had, evenals SP Westervoort, de status van afdeling in oprichting maar mag nu ook als zelfstandige afdeling verdergaan.
Nu SP Westervoort een volwaardige afdeling is, wil niet meteen zeggen dat wij mee kunnen doen gemeenteraadsverkiezingen. Dit hangt af van SP leden, die bereid zijn om in een SP fractie zitting te hebben. Het hangt ook af van de deelname aan de scholingen die de SP gratis verzorgd. Daarbij komt als belangrijkste punt, fractiewerk mag nooit boven actiewerk gaan. De SP is, in tegenstelling tot andere partijen, niet een bestuurderspartij maar een actiepartij. Weten wat er onder de mensen leeft kun je alleen te weten komen wanneer je onder de mensen bent!
SP afdeling Westervoort zijn van plan door te gaan op de ingeslagen weg en waarbij zij de gemeenteverkiezingen niet uit het oog verliezen.