School in Westervoort mag groter

10 april 2009

School in Westervoort mag groter

WESTERVOORT - Basisschool de Schakel aan de Steenderens in Westervoort mag van de gemeente uitbreiden met drie lokalen.

Bovenschools manager Jan Blasweiler van de onderwijsstichting is blij met de toestemming. "De school is nu veel te krap. Er zitten kinderen in een noodlokaal, dat helemaal niet voldoet. Er zitten ook kinderen in het speellokaal. We hopen dat de lokalen met ingang van het nieuwe schooljaar klaar zijn." Er kan nog wel een probleem ontstaan met omwonenden. Die klagen over overlast van auto's. Het gaat dan om ouders die hun kinderen naar school brengen, waardoor soms de weg voor de school geblokkeerd wordt door auto's. Om deze problemen aan te pakken heeft de gemeente recent al meer parkeerplaatsen aangelegd. Ook is er nabij de school een kiss and ride zone aangelegd.

Blasweiler: "Laten we niet vergeten dat het er niet om gaat dat er meer kinderen komen, ze komen alleen in nieuwe lokalen. Maar wij willen er wel alles aan doen om overlast te voorkomen. Zo kan de gemeente nog besluiten een stopverbod bij de school in te voeren."

Bron; de Gelderlander