Provincie liegt over Bruil

19 januari 2008

Provincie liegt over Bruil

De propaganda-afdeling van de Provincie Gelderland heeft op kosten van de belastingbetaler een schitterende veelkleurendruk krant huis aan huis verspreid in de provincie. Eén grote lofzang op de zegeningen van het bestuur van onze provincie. Je weet wel die provincie waar CDA, PvdA en Christenunie de winnaar van de verkiezingen, de SP, eendrachtig buiten het bestuur hebben gehouden.

Het aantal leugens in deze propagandakrant is nauwelijks te tellen. Laten we er twee uitlichten: De zorg voor ouderen is fantastisch. Het paradijs op aarde wacht op onze oudere medemensen dankzij de inspanningen van onze bestuurders. Deze hebben nog nooit gehoord van wachtlijsten, van de tekorten in de thuiszorg, van de kwaliteit, van de lage salarissen ,van het grote verloop, van de bureaucratie enz.enz. En dan komt de provincie met lampen die vanzelf aangaan! Bij de provincie gaat het licht vanzelf uit.

Het tweede voorbeeld geeft de ongelooflijke arrogantie van deze bestuurders aan en de minachting voor de burgers die wel het (riante) salaris van deze bestuurders betalen! Kijk naar het artikel over de verplaatsing van de Asfaltfabriek van Bruil van Wageningen naar Arnhem. Deze lucht en ruimte verpestende fabriek komt met ruime financiële steun (dus geld van de belastingbetaler naar Arnhem. Ondanks dat er protestbijeenkomsten zijn geweest in Arnhem en Westervoort, waarbij zelfs het gemeentebestuur van Westervoort eindelijk wakker werd toen dat bestuur besefte dat de bevolking tegen is. De leugenachtigheid van onze bestuurders gaat zover dat ze simpelweg verklaren dat met de bezwaren van de omwonenden rekening is gehouden, nog sterker, "de inpassing zal in overleg met omwonenden gebeuren." Bent u al uitgenodigd voor "overleg"?

Het toppunt van leugenachtigheid zit in de staart van het artikel: De asfaltfabriek is goed voor milieu en omwonenden!
Een commercieel bedrijf zou zich schamen om zo zijn waren aan te prijzen.

Nog even dan kan er in Nederland weer een Ministerie voor Propaganda ingesteld worden. Mooie baan voor de huidige Commissaris van de Koningin onder wiens verantwoordelijkheid deze krant verschijnt.