Welke politieke past het meest bij u als ondernemer?

10 maart 2018

Welke politieke past het meest bij u als ondernemer?

Foto: SP Westervoort

Met deze vraag werden Westervoort inwoners, (startende) ondernemers en zzp-ers uitgenodigd om aanwezig te zijn bij het politiek debat t.b.v de gemeenteraadsverkiezingen 2018 in Wieleman.

Ondernemers en inwoners konden op die avond in gesprek met de (toekomstige) beleidsmakers van Westervoort over de politieke agenda in relatie tot de lokale economie en het ondernemerschap.

De goed bezochte avond was onder leiding van Kees Krechting en Lisa Smink. Na loting door Lisa konden de lijsttrekkers één voor één de politieke arena betreden voor hun openingstoespraak:

VVD: Arthur Boone
Groen Links: Ben Schulte
SP: Eef van Baarsen
PvdA: Ineke Tegelaar
CDA: Peter Pennekamp
D66: Monique Abbink

Na de openingsronde kregen we drie debatten, te weten:

Groen links vs PvdA
Over milieu, duurzaamheid en windmolens.

SP vs D66
Over wonen en ondernemen in Westervoort door jongeren, aantrekkelijk starters woningen en hoe houden we Westervoort aantrekkelijk voor de jeugd.

CDA vs VVD
Over 1 stroom, hoe kan ondernemer hiervan profiteren en economie.

Deze debatten waren helaas een beetje tam en het leek wel of de partijen het over alles met elkaar eens zijn. Hierdoor kwam ook de vraag of het niet interessant was om één grote coalitie te gaan vormen in Westervoort. Dit vonden de lijsttrekkers toch niet het doel en daarom kwam er wat meer vuur in het sluitdebat waarbij alle 6 de partijen om de tafel stonden. De voornaamste punten hier waren toch wel de verkeersveiligheid op de Zuidelijke paralelweg, het tegen gaan van de leegloop van winkelcentrum De Wijborgh en het creëren van een aantrekkelijker ondernemers klimaat in Westervoort.

Al met al een geslaagde avond waar iedereen weer wijzer van is geworden en daardoor hopelijk een makkelijker beslissing kan maken tijdens de gemeenteraadsverkiezingen!