Bert Brood erelid SP Westervoort

14 december 2014

Bert Brood erelid SP Westervoort

Afgelopen vrijdag hebben we laten zien wat al jaren duidelijk was:

Brood met tomaat: een goede combinatie!

Foto: SP Westervoort

Afgelopen gemeenteraadsverkiezingen werd werkelijkheid waar Bert Brood negen jaar lang keihard voor gewerkt heeft: de SP kwam voor het eerst in de gemeenteraad. En hoe: met maar liefst vier zetels. Een verzilvering van alle inspanningen om meer dan trots op te zijn!

Bert is, al sinds hij jaren geleden samen met o.a. medeafdelingsoprichtster Marijke Koekoek vond dat het tijd werd voor een eigen afdeling van de SP in Westervoort, hét gezicht van de SP. Een warm gezicht want Bert staat altijd klaar voor  alle medebewoners en ‘de goede zaak‘. Een gezicht dat bij mede- en tegenstanders heel bekend is. Tijd dus om te laten zien dat we verslingerd zijn geraakt aan Bert en om hem in het zonnetje te zetten.

De afdeling heeft Bert Brood daarom afgelopen vrijdag verrast met een gezellige avond waar naast zijn vrouw, het bestuur en de fractie ook vertegenwoordigers waren uit Zevenaar/Duiven (waar de Westervoortse afdeling in eerste instantie onder de vleugels werd genomen) Om onze grote waardering voor Bert te laten zien werd hem wat opgesteld: geen sprookjes maar de zilveren tomaat van de SP. Hiermee is Bert ons eerste erelid geworden!

Al die jaren zich met zijn tomaatrode hart, ziel en zaligheid inzetten voor de oprichting en uitbouw van de SP kwam voor Bert wel met een rekening. Hij doet het tegenwoordig dan ook wat rustiger aan en heeft zich uit het bestuur terug getrokken maar blijft gelukkig wel actief kerngroeplid en zal waarschijnlijk voor iedereen hét gezicht van de SP in Westervoort blijven!

(Meer foto's op onze facebookpagina)