STEMHOKJE "HERINDELING? VRAAG DE BURGER OM ZIJN MENING!" ON TOUR DOOR DE LIEMERS

10 november 2013

Vrijdag, 8 november, was het SP stemhokje te gast op de markt in Zevenaar. Onder het motto "Herindeling? Vraag de burgers om zijn mening!" konden marktgangers hun stem uitbrengen.

De gemeenten in de Liemers zijn  door de overheid aangewezen als een van de gebieden waar een gemeentelijke herindeling kan plaats vinden. Daar wordt binnen de gemeentenraden al flink over gediscussieerd en gespeculeerd. De SP vindt dat deze discussie niet over de hoofden van de burgers gevoerd mag worden en stelt een referendum voor.

Gerard Wassing, voorzitter afdeling Duiven en Bert Brood, voorzitter afdeling Westervoort op de Zevenaarse markt in gesprek voor het stemhokje.

Net als in Duiven geven de meeste mensen aan een referendum te willen alvorens er besloten wordt tot een gemeentelijke herindeling. Ondanks de regen waren veel mensen bereid om het stembiljet in te vullen.Zoals al eerder in Duiven gebeurde, zal Jan Hendriks, fractievoorzitter SP Zevenaar, de gemeenteraad informeren over de uitslag.