SP in actie bij C1000

10 september 2012

SP in actie bij C1000

Na de zomervakantie is het nu aan de C1000 om dit jaar op zondag in Westervoort open te zijn. Ondanks de inzet van alle kassa's ontstaan er lange wachtrijen. Het probleem ontstaat bij de afhandeling bij de kassa. De aflegruimte achter de kassa is beperkt en bij het afrekenen moet de klant het inpakken onderbreken. Dit met oponthoud en dus lange wachtrijen als resultaat.

SP-ers achter iedere kassa.

Dit kan beter dacht Mary van de Stay (SP) en heeft bedrijfsleider Martin het voorstel gedaan om een helpende hand te bieden.

Zowel de klant als de C1000 is er mee geholpen als de doorstroom van klanten bij de kassa's sneller verloopt. Bij de SP blijft het niet alleen bij het bedenken van oplossingen, maar wordt er ook de daad bij het woord gevoegd. Achter iedere kassa een SP-er die de boodschappen van de klant inpakt, zodat de klant alleen hoeft af te rekenen. Hierdoor blijft het oponthoud bij de kassa beperkt.

Klanten die meer informatie wilden over de SP, werden doorverwezen naar de informatie tafel.
SP informatietafel
Deze actie leverde bij vrijwel iedereen een glimlach op het gezicht. De bedrijfsleider voor het geven van een betere dienstverlening; de klanten omdat hun boodschappen werden ingepakt en minder lang bij de kassa in de rij hoefden te staan en de SP die zichtbaar maakt dat de SP niet een partij is van alleen het constateren van problemen, maar hiervoor ook oplossingen aandraagt en verantwoording laat zien in de uitvoering.