Stop afbraak ziekenhuis zevenaar!

1 december 2011

Stop afbraak ziekenhuis zevenaar!

SEH bord
Vanaf vandaag, 1 december 2011, is de spoedeisende hulp van het ziekenhuis Zevenaar niet meer 24 uur per dag bereikbaar. Er is besloten om deze 's avonds en in het weekend te sluiten, hierna zal de SEH op 1 april 2012 definitief uit Zevenaar verdwijnen. De SP vindt dit onacceptabel en heeft daarom actie gevoerd bij de ingang van het ziekenhuis. Hierbij was ook Tweede Kamerlid Renske Leijten aanwezig.

SEH Renske Leijten

De SP zal zich in blijven zetten voor goede zorg in de regio, en daar hoort een ziekenhuis en spoedeisende hulp bij!

SEH Renske Leijten

De passerende mensen kregen van ons een routebeschrijving mee naar het ziekenhuis Rijnstate in Arnhem, en er is een wegwijzer geplaatst met verwijzingen naar de dichtsbijzijnde ziekenhuizen om aan te geven hoe ver de mensen zodadelijk moeten reizen voor (spoedeisende) medische hulp.

VerpleegstersWij hebben veel positieve reakties mogen ontvangen op onze komst, ook het verplegend personeel van het ziekenhuis stond vanaf het balkon te klappen!

Spoedeisende hulp helemaal weg uit Zevenaar (de Gelderlander)
Ziekenhuis Zevenaar sluit de SEH afdeling definitief!
Petitie Spoed Eisende Hulp Zevenaar moet open blijven, 24 uur per dag, 7 dagen per week