SP Hoorspelen!

5 februari 2009

SP Hoorspelen!

De productie van de hoorspelen ligt in handen van Jet van Boxtel, Bram Kniest en Lionn van der Horst. Van Boxtel is oud programma- en documentairemaker bij de VPRO Radio, één van VPRO's illustere Nachtzusters en verantwoordelijk voor een groot aantal hoorspelen op de Nederlandse radio.

Als tekstschrijvers heeft het productieteam onder andere Tom Sijtsma en Henk van Straaten aangetrokken. Naast de stemmen van Van Boxtel, Kniest en Van der Horst, zijn ook onder andere ook acteurs als Frits Lambrechts, Ottolien Boeschoten en Hans Leenderts te horen. Voor de begeleidende tekeningen is cartoonist Trik gevraagd.

De SP heeft ervoor gekozen om de programmamakers zoveel mogelijk vrijheid te geven. Dit was voor Van Boxtel en haar team reden om de opdracht aan te nemen. Van Boxtel: “Vrijheid in vorm en benadering, dat is fijn werken. Zoals de samenwerking loopt, kunnen wij volledig ons ei kwijt in de thema's die ons zijn aangereikt. En, voor mij zeer belangrijk, het hoorspel wordt weer eens goed onder de aandacht gebracht. Want het hoorspel is wat mij betreft één van de meest ondergewaardeerde manieren van radio maken.”