“Woongenot Goed, Woonlasten te Hoog”

11 april 2007

“Woongenot Goed, Woonlasten te Hoog”

SP Westervoort komt met conclusies na gehouden enquête” De SP Westervoort heeft op 17 maart een onderzoek gehouden onder het winkelend publiek in Westervoort. Hiermee wil de SP - Ledenwerkgroep Westervoort inzicht krijgen in de onderwerpen die voor de inwoners van Westervoort belangrijk zijn.

Uit het onderzoek kunnen een aantal opvallende conclusies getrokken worden. Zo blijkt onder meer dat 69% van de geënquêteerden van mening is dat hun dorp niet schoon genoeg is. Vooral zwerfvuil en hondenpoep vormen de grootste ergernissen. Dat Westervoort een goedkope gemeente is om in te wonen wordt door slechts 17% van de respondenten beaamd. 64% vindt Westervoort een dure gemeente vanwege de hoge woonlasten. Ook is de onvrede over het Diftar systeem een grote ergernis van de inwoners, de kosten hiervan zijn te hoog en een veelgenoemd gevolg is de toename van de hoeveelheid zwerfvuil. Daarnaast concludeert de SP dat er veel behoefte is aan meer voorzieningen voor de jeugd, want hoewel 81% van de ondervraagden van mening is dat je met een veilig gevoel over straat kan in Westervoort, hebben veel mensen overlast van jongeren. Het woongenot in de gemeente wordt positief beoordeeld met een gemiddeld cijfer van 7,1. De SP gaat de informatie gebruiken bij het opstellen van een inhoudelijk plan over de aandachtspunten binnen de gemeente.