Westervoort, stem 18 maart op eigen inwoners!

12 maart 2015

Westervoort, stem 18 maart op eigen inwoners!

Westervoort, stem 18 maart op eigen inwoners!

Bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten op 18 maart a.s. staan maar liefst vijf Westervoortse kandidaten op de kieslijst.  Hoewel de kandidaten vijf verschillende partijen vertegenwoordigen met ieder een eigen visie op Gelderland, bundelen zij hun krachten als het gaat om aandacht voor Westervoort en de Liemers.  “We willen de inwoners oproepen in ieder geval hun stem niet verloren te laten gaan”.

De vijf kandidaten hebben het politieke vak geleerd in de Westervoortse gemeenteraad. Ze willen nu hun ervaring graag inbrengen in de Provinciale Staten van Gelderland. Opvallend dat het gaat om  vijf vrouwelijke kandidaten. Hoewel uit recente berichtgeving bleek, dat de kandidatenlijsten vaak gedomineerd worden door mannen, is Westervoort hierop lange tijd een uitzondering geweest. Dat blijkt uit de lange periodes dat vier van de vijf kandidaten politiek actief waren of nog zijn, niet alleen als raadslid, maar ook als fractievoorzitter.

Het gaat om de volgende kandidaten:

• Yvonne de Jager, PvdA, nummer 8, was van 2006 tot 2014 gemeenteraadslid.
  • Janiek Kroon, VVD, nummer 13, nam in 2009 deel aan “Doe het voor Westervoort” waarmee zij zich oriënteerde in de Westervoortse politiek. In 2011 werd zij raadslid en fractievoorzitter.
  • Jeannette van Schuylenburg, CDA, nummer 17, begon haar politieke carrière in 2001 als gemeenteraadslid en is dat tot vandaag de dag nog steeds.
  • Ciska Wobma,  GroenLinks, nummer 33.  Van 2006 tot 2014 was Ciska wethouder in Westervoort. Daarvoor was zij acht jaar gemeenteraadslid.

Deze vier kandidaten hebben meerdere jaren ervaring als fractievoorzitter.

• Nia van Oudenallen, SP, nummer 38, is een nieuwkomer in de Westervoortse gemeentepolitiek. Zij is raadslid vanaf oktober 2014 en voorzitter van de SP in Westervoort.

[Persbericht geschreven door Janiek Kroon, namens de vijf kandidaten]

Foto (c) Peter Gompelman

Van rechts naar links: Janiek Kroon, Nia van Oudenallen, Ciska Wobma, Jeannette van Schuylenburg en Yvonne de Jager

Foto: Peter Gompelman, SP Westervoort