SP aan de slag bij de "Appelbloesem"

6 maart 2014

SP aan de slag bij de "Appelbloesem"

Donderdagavond was er weer een succesvolle creatieve avond in de Appelbloesem. De Appelbloesem is een beschermde woonvorm van Siza in de wijk Beekenoord. De SP is nu ongeveer een half jaar met de bewoners en begeleiding van de Appelbloesem bezig om activiteiten te ontwikkelen die tot doel hebben, de bewoners te helpen bij het integreren in de wijk.

Er is begonnen met de kaartmaakclub. De groep bewoners hebben onder begeleiding van een vrijwilliger van de SP een hele serie postkaarten gemaakt.

Gerrie Suers, vrijwilligster vanuit de SP, is samen met de bewoners en een gast aan de slag gegaan om een logo voor deze groep creatieve bewoners te ontwerpen. Alle aanwezige vonden dit een geweldig idee en de leiding van de Appelbloesem heeft van de werkzaamheden een behoorlijk aantal foto’s gemaakt die gebruikt gaan worden voor een artikel in het informatieblad van de Appelbloesem. De getoonde collage is een selectie van hun werk op deze avond.

Ook was er een afgevaardigde vanuit de wijkraad Naederhuizen/Beekenoord aanwezig. Hij gaat over deze activiteit een artikel plaatsen in het informatieblad van de wijk. Op deze manier hoopt iedereen dat de bewoners van deze wijk dichter bij de bewoners van Appelbloesem komen te staan zoals deze crea avonden nastreeft.